Hoe kan je op een natuurlijke manier een nieuw publiek aanboren?

 

Een nieuw publiek bereiken is niet moeilijk, leg een zak geld bij Google of Facebook neer en het is zo gebeurd. Echter om deze mensen ook daadwerkelijk jouw klant te maken is een ander verhaal. Consumenten worden namelijk dagelijks overspoeld met reclame uitingen, die vaak op social media ook nog eens op de persoon worden afgestemd. Schieten met hagel is dus niet meer zo effectief. Maar hoe kan je dan consumenten interesseren voor jouw product of dienst? In dit artikel geven we een paar opties!

 

Content marketing

Wat is content marketing precies? Content marketing is het inzetten van content in de breedste zin van het woord. Zo geef je bijvoorbeeld antwoord op een vraag van een consument zonder dat daar direct een product bij betrokken is. Door dit consistent te doen voor vraagstukken in jouw branche zal je een autoriteit opbouwen en word je in de branche gezien als expert op jouw gebied. Maar je kan er ook voor kiezen om zelf een nieuwswaardig item te publiceren die mogelijke potentiële klanten kan interesseren. Denk hierbij aan een interview, een onderzoek, een video, etc. Een ander voordeel van content is dat het makkelijk door consumenten via social media kan worden gedeeld. Met een goede campagne kan je dus al snel duizenden consumenten bereiken.

 

Viral video

Het maken van een video met de potentie om viral te gaan is een behoorlijke opgave. Het moet namelijk dusdanig grappig, shockend, inspirerend of op een andere manier prikkelend zijn dat mensen het de moeite waard vinden om te delen op social media. Een goed uitgangspunt voor zo’n video is om in te gaan op een hedendaags onderwerp waar iedereen wel een mening over heeft. Denk aan de zwartepietendiscussie, het #metoo verhaal, telefoonverslaving, etc. Als je hiermee een positief bruggetje kan maken naar jouw merk, dan kan je scoren met jouw video.