Waar moet je opletten bij het maken van een animatie video?
Animatie video’s worden steeds vaker gebruikt in de marketing. Wij snappen wel waarom. Met een animatie video kan je namelijk gemakkelijk en efficiënt je boodschap over brengen. Door beeld en geluid krijgen mensen een duidelijker beeld bij het product of dienst die je levert en helpt het verwarring te voorkomen. Het is ook nog eens een hele leuke manier van informatie overbrengen. Bezoekers van jouw website zullen sneller een leuke animatie video aanklikken dan lappen met tekst moeten lezen voordat ze weten wat voor producten of diensten jij levert. Bij het zien van zulke enorme teksten zal je eerder zien dat bezoekers sneller wegklikken. Ben je van plan om een animatie video te gaan laten maken, maar weet je niet goed waar je op moet letten? Hieronder staan een paar belangrijke (basis)tips die jou hierbij kunnen helpen.
Voor wie is het filmpje bedoelt? Wat is mijn doelgroep?
Aller eerst bepaal je wie je doelgroep is? En waarop is jouw doelgroep actief? Wie wil je met het filmpje bereiken? als je doelgroep gericht is op jongeren kun je er wat meer creatieve en grappige dingen in verwerken. Maar wil je juist de zakenmensen bereiken, is een wat serieuzere maar toch een leuke manier van animatie beter om je boodschap over te brengen.
Welke boodschap?
Het is belangrijk dat je weet wat voor en welke boodschap je wilt over brengen aan je bezoekers. Een animatie video is meestal vrij kort, wees daarom zo concreet en selectief mogelijk met de informatie die jij wilt overbrengen. Je vertelt alleen de belangrijkste informatie in het filmpje. ‘’kort maar krachtig’’ is de moto!
Kosten
Verder is het ook heel belangrijk dat je rekening met de kosten houd. Het laten maken van een animatie video kost vaak veel geld dus je wilt wel er zoveel mogelijk kwaliteit voor terug. Elk animatiebedrijf vraagt een andere prijs voor een video, houd hier goed rekening mee van te voren!